Fontos a pontos kommunikáció

KommunikációMarketingÜzlet és ipar  No comments

A legtöbb ember nem is tudja, vagy nem figyel rá, vagy nem tartja fontosnak, hogy figyelmet szenteljen a kommunikációjának minőségére és milyenségére. Pedig nagyon sok vita és nézeteltérés volna megelőzhető, illetve sokkal gyorsabban elcsitítható, ha az emberek többet tudnának a kommunikáció szabályairól és jobban odafigyelnének rá és természetesen használnák. Nem beszélve arról, hogy mennyi energia pazarlódik el a pontatlan kommunikációval.

Sokszor, csak az emberek „szája jár” de amit mondanak, az nem tükrözi teljesen azt, amit gondolnak, vagy nem úgy. Ez számtalan félreértésre ad okot. Ahol alaposan, sőt túl alaposan odafigyelnek a kommunikációra az a marketing terület, hiszen itt pontosan tudják, hogy mit akarnak mondani és azt is, hogy ezt hogyan tegyék. Természetesen a profi marketing és az ehhez kapcsolódó kommunikáció kialakítása egy hosszú folyamat eredménye.

Általában a marketing irodák munkatársai sokszor közös munkában alakítják ki a megbízó cég arculatát vagy egy marketingstratégiát. Sokszor mondatról mondatra haladva, sok szempontból vizsgálnak egy egy szöveget vagy szlogent. Pedig az egész olyan spontánnak tűnik. A marketing egy ma használatos formája az online marketing, melynek szabályai valamelyest különböznek az írott médiától és a kommunikáció is egy kicsit más.

Nem használnak annyi szöveget, más a szerkesztés, mint az írott médiákban. De a jó szöveg, az mindenhol jó szöveg. A sikeres, jól működő kommunikáció kulcsa pedig éppen ez. Pontosan, egyértelműen, vagy ha kell többértelműen mindig az adott helyzethez alkalmazkodva.

Print Friendly, PDF & Email