Marketing, mint vállalati tevékenység

Marketing  No comments

A marketing a társadalomtudományok kombinációjának is mondható, hiszen a közgazdaságtan, pszichológia, szociológia, antropológia, matematika különböző területeit is érinti. A vállalati tevékenységek között a marketing a piac elemzését végzi a vevők igényeinek kielégítése érdekében. Figyelni kell az igények alakulását és annak megfelelően szervezni a cégen belüli teendőket. A vállalkozások szempontjából a legfontosabb, hogy a külső piaci információkat belső forrássá alakítja, amely segítségével nagyon sikereket tudnak majd elérni.  Marketing szempontjából három alkotóelemet különböztethetünk meg, amelyek a termék, ár és értékesítés. A történelem során nagyon sok változás történt a gazdasági életben, a piacokon és ez a változás a jövőben is tapasztalható lesz. A XIX. században a kereslet jóval nagyobb volt, mint a kínálat és ez az idők során teljesen megváltozott, hiszen ma hatalmas kínálattal találjuk szembe magunkat. Ez az árúbőség főként a technika hatalmas fejlődésének köszönhető és ma már a kínálat meghaladja a keresletet. A marketing szakemberei komoly munka előtt állnak, hogy a kínált termék valóban eladható legyen. Az utóbbi időbe nagy változást jelentett a környezetet fenyegető veszélyek felismerése és előtérbe került az egészséges életmód és a rászorultak támogatása is. Marketing szempontból is nagyon fontos a vásárlókkal való személyes kapcsolattartás, hiszen a személyes eladás során a fogyasztó döntését még az utolsó pillanatban is valamilyen szinten befolyásolni lehet, a szóbeli ráhatás meghatározó szereppel bír. A kommunikáció interaktív jellege miatt a fogyasztó arra kap választ, ami igazán érdekli.

Print Friendly, PDF & Email
Címkék:  , ,